Verlenen van goede zorg Bij het verlenen van goede zorg past ook een goede omgang met (signalen van) onvrede over de zorg of diensten van onze aangesloten therapeuten. Elke VNRT therapeut is op grond van de Wkkgz (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg) verplicht een klachtenregeling te treffen voor zijn cliënten. Dit wordt geregeld via de beroepsvereniging VNRT. Waarover kunt u een klacht indienen? Je kunt een klacht indienen als je niet tevreden bent over de behandeling die je van je therapeut krijgt of kreeg. Bijvoorbeeld de kwaliteit van de behandeling of de manier waarop je bent bejegend. Maar ook over een onjuiste beoordeling van de therapeut, schade ontstaan door de behandeling of over beschadigde/vermiste eigendommen. Wat de aard of ernst van de klacht ook is: maak je onvrede kenbaar. Je bent ontevreden. Wat nu? Het is belangrijk om je onvrede eerst met jouw therapeut te bespreken. Misschien is er sprake van een misverstand en kom je er samen uit als je kenbaar maakt waarover je ontevreden bent of wat je anders wilt. Is het moeilijk je onvrede onder woorden te brengen? Probeer het dan op te schrijven en leg deze notitie dan voor aan je therapeut. Mogelijk ontstaat er op deze manier een opening om met elkaar te praten en het probleem de wereld uit te helpen. Meestal lost een goed gesprek met je therapeut je onvrede op. Als je er samen niet uitkomt Voel je jezelf niet in staat om je onvrede te bespreken met je therapeut, laat de situatie dit niet toe of kom je er samen niet uit? Dan kun je het formulier Melding Onvrede  invullen en per email doorsturen naar Carien van der Poel, de vertrouwenspersoon van de VNRT vertrouwenspersoon@vnrt.nl. Indien je dat liever doet, kun je ook telefonisch contact met haar opnemen, op telefoonnummer 06-22790428. Wanneer het hiermee niet opgelost kan worden kan er contact opgenomen worden met de geschillencommissie waarbij aangesloten. Voor meer informatie: